diumenge, 1 de febrer del 2009

presentació


Aprendre a pensar és un nou espai de diàleg i de refoç de les classes de Filosofia i d'Ètica adreçat als alumes de 4r d'ESO i de Batxillerat. L'interès prioritari d'aquest blog és continuar aprenent fora de l'aula. Esper que el que comenci ara sigui un viatge compartit que ens permeti practicar la filosofia, que segons Epicur, és el que proporciona la salut a l'ànima, és a dir, a la felicitat.

"El que diu que encara no és temps de temps de filosofar o que el temps ja ha passat, s'assembla al qui diu que no és moment de la felicitat o que ja ha passat"

Epicur, Carta a Meneceu.



2 comentaris:

  1. CAS DE ELUANE
    Bé jo crec que en Berlusconi va fer bé en revelarse perquè en realitat na Eluane sofria estant així.Estava viva però no xerrava ni feia res.I jo crec que esta bé l`almentació pero igualment ¿perquè allargar el seu sofriment?. Segur que si ella hagues pogut xerrar, hagues demanat que la deixin d`alimentar, perque la seva mort la lliuraria del sofriment i ja no sentiria dolor.Encara que hagues sigut millor si li haguessin posat una injecció per no sofrir.
    PERSONALITAT
    Jo crec que cada persona forma la seva personalitat segons la educació que rep de petita i també segons els amics i la societat de la qual està envoltada. També hi ha casos que els pares donen una bona educació al seu fill però quan creix, té amics que són de mala influència i el fill es torna dolent. Per això la personalitat no sóls depén de la educació i la sociatat que ens envolta sinó que també depén de cada pesona.
    SER PERSONA
    Ser persona és un poc complicat.Depén del tpus de persona que cada un vol ser.Hi ha dos tipus:
    *bona persona: la majoria de gent és bona persona.Ser bona persona s`àconsegueix fent accions bones, tenir un bon comportament, ajudar a la gent ue necessita ajuda, etc.
    *mala persona:hi ha poca gent que és mala persona. La majoria de casos de males persones són a causa de una mala infantesa, l`abandó de la seva mare( a ell/a),o simplement perque ha crescut en un àmbit ple de violència i esta acostumat a aquest àmbit.
    Bé jo crec que val més la pena ser bona persona, perque jo no se com em sentiria fent coses dolentes com matar, robar,...etc.Segurament tendria una conciència molt intranquil la.
    Florentina Prelipcean

    ResponElimina
  2. cas eluane
    Dret a la vida o dret a una mort digna

    Què és el dret a la vida?. Estar enganxada a una màquina durant la resta de la teva vida? o el dret a la vida és poder elegir en qualsevol moment el teu futur? I si tú no pots qui ho ha d’elegir?.
    Aquestes són les preguntes que em vaig fer jo quan hem vaig plantejar fer aquest comentari.
    Per jo és tan important poder elegir la meva vida com la meva mort. I si jo no puc per qualsevol motiu m’agradaria que la gent que m’ha estimat pogués decidir per jo, ja que estic segur que sempre miraríen pel meu bé.
    Ja que pens que estar conectat a una màquina durant tants d’anys no és viure i més després de tant de temps no hi ha cap possibilitat de depertar, per tant si es decideix desconectar-la no provocaríes cap sofriment a aquella persona. I crec que la familia després de tant de temps també te dret a descansar d’aquest sofriment.
    En quant a Berlusconi només diré que qui és, ell per opinar d’aquets temes quan ell té moltes coses que solucionar en el seu país, que són molt més vergonyoses i fortes que aquesta.
    Per tant acabaré dient que per jo es tan important el dret a la vida com el dret de una mort digna.
    José Busquets

    ResponElimina